Hírek, információk időrendben
Vissza

Teszttel igazolt koronavírus fertőzöttek száma 1 fő tanuló, 1 fő pedagógus, 0 fő egyéb dolgozó.



2020.10.16

Ingyenes pénzügyi edukációs mobilapplikáció diákoknak

Tisztelt Pedagógusok, kedves Kollégák!
 
Szeretnénk az önök és diákjaik figyelmébe ajánlani az OTP Fáy András Alapítvány legújabb oktatási újdonságát, amely nemcsak a pénzügyi, gazdasági és gazdálkodási ismeretek mélyítésére ad lehetőséget, hanem a kapcsolódó weboldalon értékes nyereményekkel is gazdagodhatnak.

A Platypus: A Finlit Story egy ingyenesen letölthető, pénzügyi kvízekkel egybekötött mobilapplikációs játék; feljebb találja bővebb, színes ismertetőnket. Kérjük önöket, hogy tegyék ki az iskola honlapjára ezt a kiajánlót, illetve amennyiben lehetséges, nyomtassák ki a faliújságra is, hogy minél több diákhoz eljusson az applikáció híre. Az alkalmazás használható egyénileg és osztálytermi módban is, valamint ingyenes, és a jövőben is ingyenes marad: sem a regisztráció, sem a játékon belüli továbbhaladás nem kerül pénzbe a diákoknak.

Az applikáció egyénileg, csoportosan és a tanórák menetébe integrálva, osztálytermi módban is használható. Részletekért tekintse meg tájékoztató videóinkat!
 
Diákjaink mondták:
https://www.youtube.com/watch?v=1G6Gqpwj8ic&feature=youtu.be
Tájékoztató: az osztálytermi módról:
https://www.youtube.com/watch?v=HnAdNlO9vfE&feature=youtu.be

Már több ezren letöltötték, az önök diákjai is ingyenesen elérhetik a Google Play és az App Store webáruházakban!

 
Letöltés Play Áruházból
Letöltés App Store-ból

További információkért keressenek bennünket, az oktatas@okkozpont.hu e-mail-címen!

OTP Fáy András Alapítvány

 Töltsék le, használják, vigyék tovább a jóhírét!

 




2020.10.06

Új szakkörök a DigITérben! Levél az Agórától:


A Medgyessy Ferenc  Gimnázium tanulói látogatásuk során érdeklődtek szakköreink iránt, ezért szeretnénk segítségét kérni, a következő információk diákokhoz való eljuttatásában:

 

A DigITér Debrecen Digitális Élményközpont 2020. október 13-tól új szakköröket indít. Szeretnénk lehetőséget nyújtani azoknak, akik szeptemberben indult foglalkozásainkra nem tudtak beregisztrálni és azoknak is, akik a már korábban elkezdett munkát szeretnék folytatni.

A szakkör  6 foglalkozásból áll, heti egy alkalommal,  60 perces időtartamban. A részvétel díjmentes.

A jelentkezéseket érkezési sorrendben tudjuk fogadni. A csoport létszáma maximum 10 fő.

Bővebb információ a szakkörökről és regisztráció, a kiválasztott programra kattintva érhető el:

 

Felhívjuk  figyelmüket, hogy nem szükséges minden héten újra regisztrálni az adott szakkörre. Az első alkalomra leadott jelentkezés mind a 6 időpontra érvényes.

 

Szeretettel várjuk az érdeklődőket!

 

Segítségét megköszönve,

 

Üdvözlettel:

 

Kiss Gabriella

koordinátor

kiss.gabriella@digiterdebrecen.hu

+36 30 162 50 92

4010 Debrecen Pf.:69

www.agoradebrecen.hu 




2020.10.05


Kővári Attila tanár úr üzenete:
10.08-án "Csütörtökön 16 órakor a B épületben lesz a Hutai alkotótábor kiállításának megnyitója. 
A kiállítást Tóth János kolléga nyitja meg!
Várunk benneteket szeretettel!"



2020.10.05
   
Meghívó volt diákjaink csoportos kiállításának online megnyitójára

Szabó Nóra vagyok és azért írok Önöknek, hogy megosszam Önökkel az általam szervezett csoportos kiállítás eseményét. A kiállítás kizárólag volt medgyessys diákok munkáiból áll, akik azóta hosszú utat bejártak, nagytöbbségében a Magyar Képzőművészeti Egyetemen diplomáztak.
 
Azért számítok érdeklődésre a gimnázium diákjai részéről, mert bár az esemény Budapesten fog megvalósulni, de online megnyitója lesz, mivel a kiállítás központi része egy online játék, így bárhonnan követhető az esemény.
A kiállítás eseményét ezen a linken érik el: https://fb.me/e/1tpD4PlEA

Az online megnyitó október 10-én délután ezen a linken lesz elérhető: htttps://www.twitch.tv/gameplicit

Az eseményben részletes leírást találnak, de az áttekinthetőség kedvéért bemásolom ide is:
A Vr~_7(); egy virtuális kiállítás, amely a videó játék és a virtuális valóság, valamint a hagyományos kiállítás határán helyezkedik el.

Videójáték, mivel a néző számára interakcióra ad lehetőséget és valós idejű visszajelzést generál, ugyanakkor számítógépen létrehozott mesterséges világ, amibe a felhasználók megpróbálnak minél jobban elmélyedni és beleélni magukat a virtuális világban történő eseményekbe. Végül, de nem utolsó sorban nyilvános bemutató, a cél művek bemutatása, hogy az emberek láthassák.

Digitálisan létrehozott, individuális műveket láthat a néző, amelyek célzottan a Vr~_7(); mesterséges világába készültek. Ily módon a projekt reagál a megváltozott kommunikációs feltételekre és felteszi a kérdést: hogyan képzelhetjük el világunkat a nem is olyan távoli jövőben?

Posztapokaliptikus atmoszféra uralkodik a létrehozott térben, a címben található '7();'egyrészt programnyelvből kölcsönöz részletet, másrészt a hetvenes számra utal: a képzelt idő 2070.

Kiállítást megnyitja: Urbán Gábor, játék fejlesztő

A kiállítás megnyitó online streamként fog megvalósulni, ami a helyszíni közvetítés mellett az alábbi linken követhető lesz online is: htttps://www.twitch.tv/gameplicit

Kiállító művészek: Boruzs Ádám, Prokisch Dániel, Rafael Erik Benjamin, Szabó Nóra, Széll Ádám 

2020.10.05

Október 6. az Aradi Vértanúk Emléknapja

Az iskolai megemlékezés iskolarádiós műsor formájában valósul meg október 6-án (kedden) a első tanóra elején.





2020.10.05
   
Meghívó volt diákjaink csoportos kiállításának online megnyitójára

Szabó Nóra vagyok és azért írok Önöknek, hogy megosszam Önökkel az általam szervezett csoportos kiállítás eseményét. A kiállítás kizárólag volt medgyessys diákok munkáiból áll, akik azóta hosszú utat bejártak, nagytöbbségében a Magyar Képzőművészeti Egyetemen diplomáztak.
 
Azért számítok érdeklődésre a gimnázium diákjai részéről, mert bár az esemény Budapesten fog megvalósulni, de online megnyitója lesz, mivel a kiállítás központi része egy online játék, így bárhonnan követhető az esemény.
A kiállítás eseményét ezen a linken érik el: https://fb.me/e/1tpD4PlEA

Az online megnyitó október 10-én délután ezen a linken lesz elérhető: htttps://www.twitch.tv/gameplicit

Az eseményben részletes leírást találnak, de az áttekinthetőség kedvéért bemásolom ide is:
A Vr~_7(); egy virtuális kiállítás, amely a videó játék és a virtuális valóság, valamint a hagyományos kiállítás határán helyezkedik el.

Videójáték, mivel a néző számára interakcióra ad lehetőséget és valós idejű visszajelzést generál, ugyanakkor számítógépen létrehozott mesterséges világ, amibe a felhasználók megpróbálnak minél jobban elmélyedni és beleélni magukat a virtuális világban történő eseményekbe. Végül, de nem utolsó sorban nyilvános bemutató, a cél művek bemutatása, hogy az emberek láthassák.

Digitálisan létrehozott, individuális műveket láthat a néző, amelyek célzottan a Vr~_7(); mesterséges világába készültek. Ily módon a projekt reagál a megváltozott kommunikációs feltételekre és felteszi a kérdést: hogyan képzelhetjük el világunkat a nem is olyan távoli jövőben?

Posztapokaliptikus atmoszféra uralkodik a létrehozott térben, a címben található '7();'egyrészt programnyelvből kölcsönöz részletet, másrészt a hetvenes számra utal: a képzelt idő 2070.

Kiállítást megnyitja: Urbán Gábor, játék fejlesztő

A kiállítás megnyitó online streamként fog megvalósulni, ami a helyszíni közvetítés mellett az alábbi linken követhető lesz online is: htttps://www.twitch.tv/gameplicit

Kiállító művészek: Boruzs Ádám, Prokisch Dániel, Rafael Erik Benjamin, Szabó Nóra, Széll Ádám 


2020.10.01

  
   A második és harmadik óra utáni szünetben videóklip:
   Zene nélkül mit érek én?


   A nagyszünetben iskolarádiós énekműsor.
   Barta Zsuzsa 12.A
   Pósán Lili 10.B
   Jánószky Sára 10.C



2020.09.30

 Az Innovációs és Technológiai Minisztérium, az Agrárminisztérium és az Emberi Erőforrások Minisztériuma Európa legnagyobb közlekedéssel összefüggő környezetvédelmi kampányához csatlakozva, „Klímabarát közlekedés mindenkiért!” címmel rajz-, fotó- és csoportos kreatív pályázatot hirdet: http://www.kti.hu/emh-kreativpalyazat-2020/



2020.09.29.

 

A Nemzeti Választási Iroda az Európai Parlament Magyarországi Kapcsolattartó Irodájával együttműködve, a 2020/2021-es tanévben vetélkedőt hirdet középiskolás diákok számára.

1. A versenyben való részvétel feltételei A versenyen középiskolai tanulói jogviszonyban álló diákok vehetnek részt. A vetélkedő négyfős csapatok között zajlik. Egy iskola több csapattal is nevezhet. A csapat tagjai csak egy adott iskola diákjai lehetnek. A részvétel feltétele a jelentkezési lap megadott határidőig történő beérkezése. A versenyszabályzat és a jelentkezési lap elérhető a Nemzeti Választási Iroda honlapján (www.valasztas.hu).

2. A vetélkedőről
2.1 A verseny célja, ismeretanyaga, a felkészüléshez felhasználható irodalom A verseny célja, hogy a fiatalok már a középiskolában megismerhessék a demokratikus intézmények működését, a választási rendszer alapvető szabályait, a demokratikus érdekérvényesítés módszereit, és az itt megszerzett ismeretek birtokában tudatos választóvá váljanak, akik szavazatukkal befolyásolni tudják szűkebb és tágabb környezetük jövőjét. A kérdések és feladatok pártsemlegesen az emberi jogok, az Európai Unió és a nemzetközi szervezetek működése, kiemelten pedig a választások, illetve a népszavazás intézménye köré csoportosulnak. Az eredményes részvételhez szükséges tananyag elérhető a www.valasztas.hu internetes oldalon.
2.2. A vetélkedő fordulói
I. Iskolai, online forduló. A csapatok saját iskolájuk számítógépein, tanári felügyelet mellett, segédeszköz igénybevétele nélkül töltik ki az internetes felületen elérhető tesztet, mely elsősorban a diákok lexikális tudását méri. A linket, melyen a tesztkitöltés gyakorolható, majd a teszt elérhető, a Szervezők bocsátják a nevező csapatok rendelkezésre. Javasoljuk, hogy a csapatok jelentkezésénél vegyék figyelembe az iskola számítógép- vagy egyéb, a feladat megoldására alkalmas termének szabad kapacitását! Amennyiben a vetélkedő ideje alatt a COVID-19 fertőzés terjedése kapcsán az iskolát, vagy a csapatok tagjainak osztályát érintő kormányzati intézkedés (pl. digitális oktatásra történő áttérés) történik, a Szervezők az online tesztkitöltés módját és feltételeit az érintettekkel külön egyeztetik. 2 A fentiek okán a nevező csapatoknak a vetélkedő fordulóinak napján legalább egy megbízható internetkapcsolattal rendelkező számítógépes elérhetőséggel kell rendelkezniük.
Az online tesztkitöltés napja: 2020. november 05. (csütörtök)
II. Középdöntő. A középdöntő résztvevői az első fordulóban legjobb eredményt elért csapatok. A középdöntő egy előzetes feladat elkészítéséből, valamint az első fordulóban megismert internetes felületen elérhető újabb teszt kitöltéséből áll. Az előzetes feladat beküldési határideje: 2020. december 07. (hétfő) Az online tesztkitöltés napja 2020. decemberében várható. A COVID-19 fertőzés terjedése miatti intézménybezárás, vagy az érintett osztályra vonatkozó intézkedés esetén a második fordulós tesztnél is az első fordulónál feltüntetettek érvényesülnek.
III. Országos döntő. Az országos döntő résztvevői az előző fordulókban legjobb eredményeket elért csapatok. A Szervezők a verseny harmadik fordulójának módjáról és időzítéséről a pandémia országos megítélésének, valamint a Nemzeti Népegészségügyi Központ aktuális ajánlásának megfelelően döntenek, és erről az érintetteket a harmadik fordulót megelőző 3. hétig tájékoztatják. A személyes jelenlét mellett megrendezendő országos döntő során a lexikális tudást mérő feladatok mellett hangsúlyosan szerepelnek kreativitást igénylő, játékos, szóbeli feladatok, amelyek azt mérik, hogy a versenyzők miként képesek a gyakorlatban is hasznosítani megszerzett tudásukat. Ebben a fordulóban is sor kerülhet egy, a diákok által előzetesen elkészített feladat bemutatására. Érdeklődés esetén a személyes jelenléttel megrendezendő országos döntőt követő napon, fakultatív részvétel mellett, intézménylátogatásokat szervezünk. Az országos döntőre várhatóan 2021 első negyedévében kerül sor.

3. A nevezés módja, határideje A meghirdetést követően a kitöltött jelentkezési lap elektronikus formában történő beküldésével lehet jelentkezni a következő e-mail címen: vetelkedo@nvi.hu Nevezési díj: nincs Jelentkezési határidő: 2020. október 19. (hétfő)

4. Nyeremények, díjak 1-3. helyezett díja: a nyertesek továbbtanulásának támogatása érdekében minden csapattag és felkészítő tanár szabadon felhasználható, nagy értékű műszaki cikk utalványban részesül. A középdöntőbe jutott csapatok és felkészítő tanáraik kultúra utalványban, a döntőben résztvevő minden további csapat tagja és felkészítő tanára tárgynyereményben részesül.
A vetélkedővel kapcsolatos információk elérhetők a www.valasztas.hu internetes oldalon. További kérdések esetén a vetelkedo@nvi.hu e-mail címen, vagy a +36-1-896-6863-as telefonszámon állunk rendelkezésre. A Szervezők a változtatás jogát fenntartják.



2020.09.29.

 

" Meghosszabbítottuk a nevezési határidőt, így október 12-ig lehet kész alkotásokkal nevezni a 2020-as Formáld a világod! <19 Szabadfogású Számítógép Versenyre. 

Ingyenes, online versenyünkre 19 év alatt bármivel lehet jelentkezni, ami digitális eszközzel készült: akár animáció, rajz, zene, játék, honlap, portál, kiegészítő alkalmazás, mobil applikáció, kutatás, robot, saját készítésű szoftver, hardver vagy bármilyen egyéb informatikai megoldás. A legfontosabb az eredeti ötlet és a kreativitás!

A zsűri által kiválasztott pályaművek készítői értékes díjakat, ösztöndíjat és jutalomutazást nyerhetnek.

Nevezni a http://verseny.c3.hu honlapon lehet, ahol további információ is található a részvétellel kapcsolatban.

A díjnyertes pályamunkákból terveink szerint a Deák17 Gyermek és Ifjúsági Művészeti Galériában nyílik kiállítás 2020. november 21-én.

A versennyel kapcsolatos legfrissebb hírekről, fejleményekről honlapunkon illetve Facebookon és Instagramon tudósítunk:

https://www.facebook.com/19SzabadfogasuSzamitogepVerseny
https://www.instagram.com/szabadfogasuszamitogepverseny/

Az eddigi nyertes projekteket itt lehet böngészni: www.verseny.c3.hu/2019/#nyertesek"

 

 

C3 Kulturális és Kommunikációs Központ Alapítvány





2020.09.28.

A Németh László Társaság Országos Középiskolai Tanulmánypályázata



2020.09.14.

Nyerjetek a sulinak okosbútort a tudásotokkal!



2020.09.10.




A 2020/2021 tanév hírei ide kattintva érhetők el.